Metakids is dit jaar hét doel van 3FM Serious Request: één van de mooiste podia die je als stichting kunt krijgen. Om alles uit dit momentum te halen, gaan we campagne voeren om de bekendheid van metabole ziekten te vergroten.
Hoe ziet de campagne eruit? In de campagne zie je hoe peuter Jelte zijn vermaanddag viert, omdat hij geen jaren meer heeft. Jelte heeft een metabole ziekte waardoor hij jong zal overlijden. Zijn verhaal, en dat van zijn gezin, gaat over verdriet én veerkracht. Het is een veerkracht die niet nodig zou moeten zijn. Toch is dit de realiteit van nog veel te veel families. Sanne (moeder van Jelte): “Elke maand vieren we zijn leven. We kunnen geen dagen toevoegen aan zijn leven, maar we kunnen wel zoveel mogelijk leven in zijn dagen stoppen.”
Doel van de campagne is meer bekendheid voor de ernst én impact van metabole ziekten. We willen de harten en hoofden van álle Nederlanders raken, zodat iedereen straks begrijpt hoe belangrijk het is om met 3FM Serious Request in actie te komen voor Metakids. Het geld dat daarmee wordt opgehaald, is hard nodig voor onderzoek, zodat kinderen zoals Jelte voortaan gewoon, gelukkig kunnen opgroeien.
Wat gaan we doen? Van 19 september tot eind oktober zal de campagne op verschillende plekken in het land te zien en horen zijn. Daarvoor maken we gebruik van radio, televisie, buitenreclames, social media en andere online kanalen. Alle campagne-uitingen zijn variaties op bovenstaand beeld en themaregel.
Er komen nog veel meer mooie communicatiemomenten en -uitingen aan, dus houd ons goed in de gaten.