Metakids heeft een prachtig resultaat geboekt met de najaarscampagne van 2024 en de 3FM Serious Request actieweek. Zowel in aandacht, erkenning en opbrengst. Maar we zijn nog niet klaar. Verre van. We gaan nu doorpakken om in 2035, 50% van de patiënten te kunnen behandelen. En daar is veel onderzoek, en daarmee veel geld, voor nodig. Daarom start op 1 maart onze voorjaarscampagne om structurele donateurs te werven.
Hoe ziet de campagne eruit? In de campagne zie je hoe kleuter Jelte zijn vermaanddag viert, omdat hij geen jaren meer heeft. Jelte heeft een metabole ziekte waardoor hij jong zal overlijden. Zijn verhaal, en dat van zijn gezin, gaat over verdriet én veerkracht. Het is een veerkracht die niet nodig zou moeten zijn. Toch is dit de realiteit van nog veel te veel families. Doel van de campagne is meer donateurs werven. Die structurele steun is hard nodig voor onderzoek, zodat kinderen zoals Jelte voortaan wel gewoon, gelukkig kunnen opgroeien.
Wat gaan we doen? Van 1 tot en 31 maart 2025 zal de campagne op verschillende plekken in het land te zien en horen zijn.
Op radio zijn we te horen op NPO 2, 3 en 5.
Op televisie op diverse RTL-zenders en Talpa kanalen (zie hier het uitzendschema).
Buitenreclames zijn te vinden op schermen in het metronetwerk van Amsterdam en op abri’s in de volgende steden: Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Breda, Eindhoven en Zwolle.

Online doen we ook een campagne maar daarvan wijken de beelden en de boodschappen iets af van wat we doen op radio, tv en buitenreclame. Daar sturen we vooral op het meteen donateur worden.