17 juni 2021

Het jaarverslag 2020 van stichting Metakids is nu beschikbaar. Het was voor artsen, onderzoekers, gezinnen en ons als team een veelbewogen jaar. Een jaar waarin de missie van Metakids blijft staan: een behandeling en toekomstperspectief voor ieder kind met een metabole ziekte.

In het jaar 2020 zag Metakids inkomsten dalen door het wegvallen van evenementen. Directeur Pieter Brinkhorst : “Gelukkig ontstonden er ook mooie dingen. We verlegden onze focus naar online en brachten zo allereerst de thuishelden in beeld: ouders van kinderen met een metabole ziekte die in deze coronawereld voor nog meer uitdagingen staan. En dit zo bewonderenswaardig en heldhaftig dragen.”

“De uitzending van Tijd voor Max, vlak voor de eerste lockdown, was zowel inhoudelijk als fondsenwervend een succes. We lanceerden de online Tikkie donatie-actie. We startten het overleg met UMD en patiëntenorganisaties om de krachten te bundelen en metabole ziekten in Nederland gezamenlijk op de kaart te zetten.”

Het hele jaarverslag is hier te vinden.